ورزشی به نام ماهیگیری

ماهیگیری ازجمله ورزش های شناخته شده در دنیا است و با توجه به نوع صید ماهی می توان دسته بندی های مختلفی تقسیم بندی کرد .

 نوعی از این صید ورزش محسوب می شود ولی نوع دیگه ای از صید وجود دارد که صنعتی است .

بنابراین می توان گفت زمانی که ما از طریق ماهیگیری قصد کسب درآمد داریم این نوع صید ورزش محسوب نمی شود .

در این روش شما با توجه به محدودیت ها، روش و قوانین گذاشته شده و سیستم های پیشرفته صید ( رادار، سونار، تصاویر ماهواره ای و تجیهیزات پیشرفته مکانیکی مانند تورهای هدایت شونده، جرثقیل های بزرگ و دستگاه های مکش ) می توانید به تامین ماهی برای فروش به صورت تجاری اقدام کنید .

روش دیگری که از دیرباز مورد استفاده است در دریا نصب تورهای عمودی به صورت ثابت در طول خط ساحلی است که با استفاده از جزر و مد آب دریا باعث گیرافتادن ماهی در تور می شود.

روش دیگر استفاده از تورهای بزرگ در سطح یا کف دریاست .

اما روشی که بیشتر جنبه ورزشی دارد روش صید ماهی به وسیله لوازم و ابزار متداول ماهیگیری و با توجه به نوع ماهی و اقلیم زندگی آن است که هم لذت زندگی در طبیعت را برای شما دارد و هم به بالا بردن صبر در ماهیگیر کمک می کند.

با توجه به اقلیم زندگی ماهی ها گاها شما مجبورید که برای یافتن محل تجمع ماهی ها اگر کنار رودخانه هستید طول روخانه یا اگر کنار دریا هستید در ساحل قدم بزنید تا محل مناسب را پیدا کنید .

بنابراین شما در ماهیگیری هم می توانید فعال باشید و عضلات پای قوی داشته باشید به علت تحرک در پیدا کردن محل مناسب و گاها رسیدن به مکان مناسب و بکر فعالیت به سزایی خواهید داشت .

در این حین شما با پیدا کردن مکان مناسب برای پرتاب نخ و قلاب به داخل آب و همچنین کشیدن ماهی از آب بعد صید نیز بسیاری از عضلات شما درگیر می شود و ناخواگاه فعالیت بدنی شما برای پرتاب و گرفتن ماهی از آب باعث گردش خون و تقویت عملکرد قلب می شود .

لازم به ذکر است که ماهیگیری در طبیعت فرصت استنشاق هوای پاک را فراهم می اورد و بودن در معرض افتاب امکان دریافت ویتامین D

رابرای شما ایجاد می کند همچنین باعث کاهش استرس و تنش در شما می شود.
مطالعات علمی و البته تجربه ثابت کرده است این ورزش میتواند کمک شایانی به رفع بیماریهای عصبی همچون افسردگی و اضطراب بکند.