آشنایی با قسمت های مختلف تفنگ پی سی پی


پد قنداق :
در بعضی مدل های تفنگ های پی سی پی کوتاهی قنداق باعث عدم تناسب و تعادل در هنگام نشانه گیری می گردد .
شما می توانید با نصب پد قنداق علاوه بر برطرف کردن کوتاهی قنداق تفنگ ، آن را به حد استاندارد برسانید .
یکی از مزایای آن ، این است که باعث کمتر شدن نیروی حاصل از لگد تفنگ به بدن تیرانداز می شود .
همچنین می توان با بالا و پایین کردن قطعه متحرک پد قنداق زاویه مناسب جهت نشانه گیری بر روی دوربین تفنگ را تنظیم کرده و دیگر نیازی به خم کردن بیش از حد سر و گردن نیست مانند مدل تفنگ پی سی پی اف ایکس مانسون .
پد گونه :
پد گونه باعث راحتی در نشانه گیری به هنگام چسباندن صورت به تفنگ می شود در بسیاری از مدل های تفنگ این مورد لحاظ شده است مانند مدل تفنگ پی سی پی بروکوک بنتام .
اما در صورتی که تفنگ شما دارای این اپشن نیست می توانید با نصب این مورد به راحتی به تیراندازی خود کمک کنید .
قنداق تاشو :
قابلیت تا شدگی قنداق و استفاده به صورت تپانچه در بعضی از مدل های مارک های معروف وجود دارد مانند تفنگ پی سی پی بروکوک کانسپت XR .
این قابلیت در تفنگ شما باعث می شود برای جابه جایی فضای کمتری اشغال کند و برای تیراندازی در حالت تاشو خوش دست تر باشد .
رگولاتور :
رگولاتور قطعه کوچکی است که در پشت مخزن هوای تفنگ و قبل از خروج هوا از سیلندر به منظور کنترل و تنظیم مقدار فشار هوای خروجی از داخل مخزن تعبیه گردیده و وظیفه یکنواخت نمودن مقدار انرژی و سرعت در شات های تفنگ را بر عهده دارد مانند تفنگ پی سی پی هوگلو افکتو PX5 .
این قطعه قابلیت نصب بر روی انواع تفنگ با مارک های (کرال ، هاتسان ، ایر آرمز ، اوانیکس ، بی اس آ و…) شما می توانید بدون نیاز به سوراخ کردن مخزن تفنگ این کار را انجام دهید .
این کار قابلیت تنظیم قدرت از 20 تا 45 ژول را به شما می دهد .
ریل :
ریل از جنس پلاستیک سخت و مقاوم یا فلز جهت نصب لوازم جانبی ( پایه تفنگ ، دوربین ، جا خشابی ، لیزر ، چراغ قوه و … ) بر روی تفنگ های پی سی پی در سایز های 11 و 22 میلیمتر و در طول های متعدد است .
برخی از مدل های ریل قابلیت نصب روی مخزن را نیز دارد .
سایلنسر :
شما می توانید با نصب سایلنسر روی تفنگ های پی سی پی با کاهش صدا تا 90 درصد با ابعاد بسیار مناسب از جنس فلز نتیجه مطلوبی در زمان تیراندازی داشته باشید .
اغلب افراد مازل بريك را با صداخفه کن یا سایلنسر اشتباه ميگيرند ولي اين دو وظيفه كاملاً متفاوتي دارند. مازل بريك قطعه اي است در سرلوله با شباهت ظاهري به صدا خفه كن که براي سنگين كردن نوك لوله و در نتيجه حركت كمتر سر لوله هنگام شليك استفاده می شودمانند مدل تفنگ PCP آرتمیس M 11 .
ماشه دو مرحله ای یا مسابقاتی :
ماشه نیز به دو دسته تک مرحله و دو مرحله تقسیم می شود که در نوع دو مرحله ای ماشه دارای یک خلاصی است تا تیرانداز تا آخرین لحظه بتواند تصمیم خود را مبنی بر شلیک کردن یا نکردن تغییر دهد مانند مدل تفنگ پی سی پی کرال پانچر امپایر.
ماشه هر سلاحی به یک نیرو برای کشیده شدن احتیاج دارد که این نیرو میتواند روی شلیک های تیرانداز اثر بگذارد زیرا تیرانداز یک لحظه مناسب را که خیلی کوچکتر از ثانیه است برای شلیک برمی گزیند و تصمیم به شلیک میگیرد و اگر این نیرو زیاد باشد یا ماشه در لحظه مناسب عمل نکند تیرانداز را در یک شلیک ناکام خواهد گذاشت.